Aναλυτικός Οδηγός για συμμετοχή στο πρόγραμμα «Ψηφιακά εργαλεία ΜΜΕ»

Aναλυτικός Οδηγός για συμμετοχή στο πρόγραμμα «Ψηφιακά εργαλεία ΜΜΕ»

Ένα νέο πρόγραμμα ψηφιακής αναβάθμισης στα πλαίσια του Ελλάδα 2.0 ξεκινάει από τις 22 Ιουνίου για να υποστηρίξει την ψηφιακή αναβάθμιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Με αφορμή αυτή την μεγάλη ευκαιρία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποφασίσαμε να συντάξουμε αυτόν τον αναλυτικό οδηγό με στόχο την ενημέρωση των δικαιούχων για τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν με την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

 

Στόχος του Προγράμματος

 

Στόχος του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση των ψηφιακών δυνατοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας. Μέσω του προγράμματος οι 100,000 συμμετέχουσες εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία μέσα από την απόκτηση νέων ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων να:

 

  • εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία
  • αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας και να εισάγουν νέες μορφές υβριδικής εργασίας (hybrid workplace),
  • ψηφιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με πελάτες και συνεργάτες περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου
  • αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

 

Δικαιούχοι του προγράμματος

 

Για την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα πρέπει να ανταποκρίνονται αθροιστικά στις παρακάτω προϋποθέσεις:

  1. Να δραστηριοποιούνται στην Ελληνική επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ
  2. Να είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα
  3. Να έχουν ιδρυθεί/συσταθεί πριν την 01.01.2022.
  4. Να δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα

 

Οι δικαιούχοι του προγράμματος εντάσσονται στις παρακάτω κατηγορίες και υποκατηγορίες με κριτήριο την εξαρτημένη εργασία [τις ετήσιες μονάδες εργασίας (ΕΜΕ)]

 

  • Κατηγορία 1: επιχειρήσεις με 1-10 υπαλλήλους (ΕΜΕ)
  • Κατηγορία 2: επιχειρήσεις με 10-25 υπαλλήλους (ΕΜΕ)
  • Κατηγορία 3: επιχειρήσεις με 25-50 υπαλλήλους (ΕΜΕ)
  • Κατηγορία 4: επιχειρήσεις με 50-250 υπαλλήλους (ΕΜΕ)

 

 

Χρονική διάρκεια και ορόσημα προγράμματος

 

 

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε μία αναλυτική εικόνα των χρονοδιαγραμμάτων του προγράμματος με βάση την κατηγορία στην οποία ανοίκει ο δικαιούχος. Για παράδειγμα εάν ο δικαιούχος ανοίκει στην πρώτη κατηγορία (1), μπορεί να κάνει αίτηση από τις 22/6/2022 έως και τις 14/9/2022 και στην συνέχεια να εξαργυρώσει το voucher των 900 ευρώ που θα λάβει μέχρι και τις 30/11/2022.

 

 

Επιλέξιμες Ενέργειες και Δαπάνες

 

Επιλέξιμη προς επιδότηση από το πρόγραμμα είναι η προμήθεια ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και συναφών με αυτές συμπληρωματικών υπηρεσιών μέσω επιταγών vouchers τα οποία εκδίδονται ως μέρος του προγράμματος.

 

Ανάλογα με την κατηγορία στην οποία εμπίπτει ο δικαιούχος από τον παραπάνω πίνακα ισχύουν τα εξής:

 

Κάθε δικαιούχος της Κατηγορίας 1 δύναται να χρηματοδοτηθεί για την αγορά μίας και μόνο επιδοτούμενης λύσης (σύνθεσης προϊόντων/υπηρεσιών), η οποία τιμολογείται και εξοφλείται συνολικά σε μία συναλλαγή, με μέρος της εξόφλησης να προέρχεται από εξαργύρωση επιταγών του Προγράμματος (δημόσια χρηματοδότηση).

 

Κάθε δικαιούχος των Κατηγοριών 2, 3 ή 4 δύναται να χρηματοδοτηθεί για την αγορά μίας ή και παραπάνω επιδοτούμενων λύσεων. Η κάθε επιδοτούμενη λύση τιμολογείται και εξοφλείται συνολικά σε μία συναλλαγή, με μέρος της εξόφλησης να προέρχεται από εξαργύρωση επιταγών του Προγράμματος (δημόσια χρηματοδότηση). Για να είναι δυνατή η αγορά λύσεων μέσω πολλαπλών συναλλαγών, η αναλογούσα ενίσχυση δύναται να κατανεμηθεί σε παραπάνω της μίας επιταγές (οι οποίες στο σύνολό τους θα αθροίζουν την συνολική αξία voucher που αναλογεί στο δικαιούχο).

 

Το πρόγραμμα θα επιδοτεί τις παρακάτω κατηγορίες ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών:

 

[A]

Κωδικός

[Β]

Προτεραιότητα

[Γ]

Κατηγορία προϊόντος/υπηρεσίας

Α.01.01

(1)Βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων

Εφαρμογές Εμπορικού Λογισμικού / διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων

Α.01.02

Εφαρμογές Διαχείρισης & υποστήριξης Πελατών (CRM related: Sales, Salesforce Automation, Marketing, Service)

Α.01.03

Εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικού, Εκπαίδευσης προσωπικού, Παροχής υπηρεσιών στο Προσωπικό (HR related)

Α.01.04

Εφαρμογές διαχείρισης αποθηκών  (WMS), διαχείρισης κύκλου ζωής παραγγελιών (Order

Management), αναπλήρωσης αποθεμάτων (replenishment)

Α.01.05

Εφαρμογές πωλήσεων, κρατήσεων, παραγγελειοληψίας και τιμολόγησης (PoS, Booking, Invoicing).

Α.01.06

Εφαρμογές και εργαλεία διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας για τη μεταφορά και παράδοση προϊόντων/υπηρεσιών (routing, tracking, last mile delivery, field service)

Α.01.07

Εργαλεία παρακολούθησης και διαχείρισης παγίων, υλικού ή προϊόντων  (Asset mgt, IoT, RFID)

Α.01.08

Εργαλεία Επιχειρησιακής Ευφυίας και Ανάλυσης δεδομένων (BI, reporting & data analysis tools)

Α.01.09

Industrial data platform templates and software

A.01.10

Υπηρεσίες Cloud Infrastructure & cloud Platforms

Α.02.01

(2)Συνεργασία, παραγωγικότητα και απομακρυσμένη εργασία

Πλατφόρμες παραγωγικότητας, επικοινωνίας και συνεργασίας (Cloud Productivity Suites) – μόνο cloud λύσεις γίνονται αποδεκτές. Περιλαμβάνοντα επίσης λύσεις διαχείρισης εγγράφων, ροών εργασίας και αυτοματοποίησης διαδικασιών (BPM, RPA, Process automation κλπ.).

Α.02.02

Εργαλεία υποστήριξης απομακρυσμένης εργασίας (remote working), εφόσον δεν καλύπτονται πλήρως από τις παραπάνω πλατφόρμες παραγωγικότητας.

Α.02.03

Εργαλεία διαχείρισης εργασιών, έργων και χαρτοφυλακίων, εφόσον δεν καλύπτονται από τις παραπάνω πλατφόρμες παραγωγικότητας

Α.02.04

Συμβατικές λύσεις τύπου Cloud/Virtual PBX

Α.03.01

(3)Ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου

Πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (πώληση προϊόντων ή αυτοματοποιημένη διάθεση υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας)

Α.03.02

Cloud εργαλεία για: marketing automation, digital campaign management & customer loyalty

Α.03.03

Cloud εργαλεία/ connectors που συνδέονται στο ηλεκτρονικό κατάστημα και επαυξάνουν την λειτουργικότητά του (recommendations, reviews, remarketing, chat κλπ.)

Α.03.04

Εργαλεία / connectors σύνδεσης με συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών.

Α.03.05

Εργαλεία/ connectors διασύνδεσης με υπηρεσίες μεταφορών και παράδοσης προϊόντων (3PL, couriers κλπ.)

Α.04.01

(4)Ασφάλεια και Εμπιστοσύνη

Ασφάλεια για τους τελικούς χρήστες και τις συσκευές τους: Endpoint Protection/EDR, Data Loss

Prevention

Α.04.02

Συνολική παρακολούθηση της ασφάλειας από τρίτο οργανισμό/υπηρεσία: SOC service

Α.04.03

Ασφάλεια πρόσβασης σε εφαρμογές και δεδομένα: Identity & Access Management

Α.04.04

Συμμόρφωση στη διαχείριση δεδομένων: data governance/compliance solutions

Α.04.05

Διασφάλιση επιχειρησιακής συνέχειας: Cloud Disaster Recovery & Backup solutions/subscriptions

Α.04.06

Εμπιστοσύνη στις διεπιχειρησιακές συναλλαγές: Ηλεκτρονικές Υπογραφές

 

 

Επιπλέον, για όλες τις παραπάνω κατηγορίες ψηφιακών προϊόντων/λύσεων τίθενται οι ακόλουθες απαιτήσεις – περιορισμοί:

 

  • Όλα τα εργαλεία θα πρέπει να αφορούν τυποποιημένα εμπορικά προϊόντα, διαθέσιμα στην ελληνική ή/και διεθνή αγορά, με υφιστάμενες εγκαταστάσεις/χρήστες και δυνατότητα πλήρους επιχειρησιακής λειτουργίας, που δύναται να επιδειχθεί εφόσον απαιτηθεί.
  • Κάθε προσφερόμενη λύση θα πρέπει να είναι λειτουργική, χωρίς άλλες προϋποθέσεις, λειτουργώντας αυτόνομα ή συνδεόμενη σε ήδη λειτουργούσα υποδομή (add on / connector).
  •  Δεν είναι επιλέξιμη η προμήθεια εξοπλισμού, αυτόνομα ή σε συνδυασμό με άλλο ψηφιακό εργαλείο εκτός και αν: - Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της λύσης (πχ IoT device σε IoT solution) - Προβλέπεται ρητά ως εξαίρεση στο γενικό κανόνα.
  •  Συμβατικές λύσεις τύπου Cloud/Virtual PBX είναι επιλέξιμες με Μέγιστο Επιδοτούμενο ποσό ≤ 10% επί της ονομαστικής αξίας της επιταγής.
  • Πρέπει να υπάρχει Τεχνική Υποστήριξη για το συγκεκριμένο ψηφιακό προϊόν/υπηρεσία στην Ελλάδα ή στην ελληνική γλώσσα. Θα πρέπει να δηλωθούν τα στοιχεία της τεχνικής υποστήριξης, όπως το τηλεφωνικό κέντρο στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι Δικαιούχοι μετά την αγορά του προϊόντος.
  •  Στις εφαρμογές λογισμικού εφαρμογών που απευθύνονται σε πελατειακό κοινό, όπως ενδεικτικά κάποιες από τις λύσεις που εντάσσονται στην Κατηγορία προϊόντος/υπηρεσίας Α.03, θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα ώστε να εξυπηρετείται η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σύμφωνα με το/τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα.
  • Δεν είναι επιλέξιμη η προμήθεια υπηρεσιών που αφορούν συντήρηση ή υποστήριξη υπαρχόντων προϊόντων, όπως επίσης η ανανέωση ή χρονική επέκταση υπαρχουσών αδειών. Αντίθετα, είναι επιλέξιμη η προσθήκη επιπλέον θέσεων εργασίας/χρηστών και η αναβάθμιση υφιστάμενων αδειών για επαυξημένη λειτουργικότητα

 

Όσων αφορά τον αριθμό των αδειών και το εύρος των υπηρεσίων που δύναται να επιχορηγηθεί από το πρόγραμμα ισχύουν τα εξής:

 

  • Εργαλεία που παρέχονται με τη μορφή συνδρομητικής υπηρεσίας (subscription): μέγιστος χρόνος επιδοτούμενης συνδρομής οι 36 μήνες. Ο χρόνος συνδρομής κατά την τιμολόγηση δύναται να είναι και μεγαλύτερος, σε μία τέτοια περίπτωση όμως μόνο οι πρώτοι 36 μήνες μπορεί να είναι εντός του επιδοτούμενου προϋπολογισμού.
  • Εργαλεία που τιμολογούνται ανά χρήστη (αγορά ή συνδρομή): επιτρέπεται η επιδότηση μέγιστου αριθμού χρηστών = ΕΜΕ x 150%.
  • Εργαλεία που τιμολογούνται ανά συσκευή (αγορά ή συνδρομή): επιτρέπεται η επιδότηση μέγιστου αριθμού συσκευών = ΕΜΕ x 150%
  • Εργαλεία που διατίθενται στο πρόγραμμα χωρίς αριθμό χρηστών/ συσκευών (απεριόριστη χρήση): θα πρέπει κατά την έγκριση του ψηφιακού προϊόντος / υπηρεσίας να δηλώνεται ότι είτε δεν είναι εμπορικά διαθέσιμος άλλος τρόπος χρέωσης (ανά χρήστη), είτε να τεκμηριώνεται ότι ο συγκεκριμένος τρόπος είναι οικονομικά συμφερότερος από την προμήθεια αδειών για μικρό αριθμό χρηστών.

 

Eπίσης στο πρόγραμμα εντάσσονται και οι παρακάτω συμπληρωματικές υπηρεσίες:

 

[Α]

Kωδικός

[Β]

Θεματική Ενότητα

[Γ]

Κατηγορία προϊόντος/υπηρεσίας

[Δ]

Ελάχιστες απαιτήσεις & πληροφορίες

[E]

Μέγιστο Επιδοτούμενο Ποσό

Β.00.01

Συμπληρωματικές Υπηρεσίες

Εγκατάσταση, παραμετροποίηση, ρύθμιση προϊόντος

Τεχνικές Υπηρεσίες που στοχεύουν στην επιτυχή θέση σε επιχειρησιακή

λειτουργία των βασικών εργαλείων

(ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες) που περιλαμβάνονται στην λύση

≤ 30%

επί της συνολικής επιδότησης

Β.00.02

Συμπληρωματικές Υπηρεσίες

Ενημέρωση, εκπαίδευση

Παροχή υπηρεσιών ενημέρωσης και εκπαίδευσης πάνω στα βασικά εργαλεία

(ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες) που περιλαμβάνονται στην λύση

≤ 10%

επί της συνολικής επιδότησης

Β.00.03

Συμπληρωματικές Υπηρεσίες

Συμβουλευτική υποστήριξη για τον Ψηφιακό

Μετασχηματισμό

Καταγραφή αναγκών επιχείρησης, καθορισμός της κατάλληλης σύνθεσης, πρόταση για επόμενα βήματα και ενέργειες ψηφιακού μετασχηματισμού

≤ 10%

επί της συνολικής επιδότησης

 

 

 

Όσων αφορά την επιδότηση των συμπληρωματικών υπηρεσιών, η επιδότηση τους δεν μπορεί να ξεπεράσει το 30% της συνολικής επιδότησης.

 

Ύψος ενίσχυσης ανά κατηγορία

 

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται συνοπτικά το ύψος της ενίσχυσης που δικαιούνται οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανοίκουν καθώς και με βάση τις ΕΜΕ τις οποίες διαθέτουν. Για παράδειγμα, μία επιχείρηση που απασχολεί 32 άτομα και συνεπώς ανοίκει στην κατηγορία 3 δικαιούται να δαπανήσει έως και 12,000€ στα πλαίσια του προγράμματος εκ των οποίων τα 10,800€ επιδοτούνται από το πρόγραμμα ενώ τα υπόλοιπο των 1200€ αποτελούν την συμμετοχή του δικαιούχου. 

 

 

Τέλος πρέπει να επισημανθεί ότι το ύψος της ενίσχυσης/ποσό εξαργύρωσης δεν μπορεί να υπερβεί:

 

  1. Την ονομαστική αξία του voucher
  2. To 90% του πραγματικού κόστους των προμηθευόμενων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως θα αποτυπώνεται στα παραστατικά της αντίστοιχης συναλλαγής.

Leave a comment

Filtered HTML

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.